mandag 18. september 2017

and when we looked outside, couldn't even see the sky

Målet for denne uken er egentlig å bli ferdig med hjemmeeksamen uten å stresse unødig, men jeg vet at det er uunngåelig for meg å ikke stresse når det er innspurt til tidsfrist. Om jeg skal telle antall timer som faktisk er brukt på denne hjemmeeksamenen, så vet jeg at det er langt ifra de 336 timene to uker inneholder. Tendensen er å stå opp tidlig i håp om at jeg skal være produktiv, bare for å ligge og late meg frem til folk vanligvis slutter på jobb og jeg begynner å tenke "fuck, jeg må gjøre noe". I dag stod jeg opp klokken 9, men begynte omsider på oppgaven klokken 18.30. Jobbet på den i ca. to timer før jeg gav meg. Hadde i utgangspunktet ønsket å være ferdig med redigering av oppgaven i dag, men det er jeg ikke siden jeg valgte å kaste bort tiden. Det er egentlig utrolig slitsomt å jobbe sånn, for du sitter liksom og hater deg selv for at du ikke klarer å produsere ord, være produktiv. Morgendagen går til redigeringsbiten, som vanligvis er raskere fordi jeg merkelig nok synes det er gøy. Det er litt sånne tekniske greier som jeg ikke har vært borti før, så det er litt skremmende. Det er sånne ting som får meg til å føle meg gammel- når jeg ikke har peiling, mens medstudenten min som er to år yngre har svaret før jeg stiller spørsmålet. Det er mulig at jeg er nødt til å ta en svipptur innom skolen i morgen. Jeg er uansett nødt til å ta en tur inn, men om det blir i morgen er det store spørsmålet. Jeg bestemte meg i dag at når jeg er ferdig med alt dette, så skal jeg dra på jakt etter putevar. Det blir antakeligvis det òg feiring med medstudenter. Nå skal jeg snart tenke på å legge meg, og forhåpentligvis begynner jeg faktisk å jobbe på oppgaven på morgenen når jeg står opp. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar