lørdag 2. september 2017

I've been told to get you off my mind, but I hope I never lose the bruises that you left behind

Jeg har på meg en clay-mask, også tok jeg meg en tyggis. Regrets. I går satt jeg på skolen og forsøkte å omvende hodet til nynorsk fremfor bokmål. Men det var vanskelig når pensumboka stortsett var repetisjon fra det jeg har lest før. Da er det ganske lite motiverende. "Marble, dette var veldig lite produktivt," sa jeg, etter vi hadde brukt masse tid på å diskutere politikk, mote og interiør. Vi stoppet innom Weekday for å returnere et par jeans jeg kjøpte forrige uken. Har jeg nevnt de? Det er i hvertfall samme modell som mine favoritter, men de er blitt laget i et annet stoff, så jeg hadde vansker med å velge størrelse. Enten ble den såpass tettsittende at jeg like godt kunne gått for skinny jeans. Ellers ble den for stor rundt livet, og litt sånn merkelig. Jeg hadde kjøpt den som ble litt for stor, men jeg har latt den henge i klesskapet og kjenne litt på hvorvidt jeg faktisk likte buksene. Og det viste seg relativt fort at jeg alltids ville valgt et annet par jeans foran de, og da blir det liksom for dumt å beholde de. I stedet gikk jeg for den avbildede t-skjorten, fordi jeg fortsatt elsker rosa, også synes jeg at kjærleik er veldig viktig i disse dager. Jeg har "lest" (skummet igjennom, hovedsakelig lest det avsluttende avsnittet i alle kapitler) ferdig boken jeg satt med i går, og nå gjenstår det egentlig bare forskningsartikler. Det frigjorde tid i dag til å gjøre søndagsrutinene mine. Har ryddet rommet, pakket, trent og skrevet nye mål for neste uke. Så langt må jeg si at jeg virkelig liker å gjøre det sistnevnte. Det er deilig å lage sånne kortsiktige mål, fordi de er mer oppnåelige. Bidrar til mestringsfølelsen. Jeg har prøvd å balansere den usunne lørdagsdietten min med en sunnere diett. Spiste blåbærgele på spiralloff til frokost, også har jeg spist en haug med smash. Det ble litt for mye av sjokoladen, og det frister ikke særlig lenger. Jeg brukte faktisk tid til å lage middag, og jeg syntes egentlig at det var gøy. Jeg er ikke en oppskrifts-person, og i dag ville jeg bruke et par ting som snart gikk ut på dato. Det ble faktisk utrolig godt, så jeg er storfornøyd. Det fine med dette studentlivet for meg, er at jeg har et mer forutsigbart liv. Jeg kan planlegge dagene mine bedre, og jeg er ikke så utslitt. Jeg kan faktisk prioritere min egen helse, og av den grunn er jeg sunnere når jeg er student. Fysisk i hvertfall. Det mentale er vel ikke så bra-- eller, det var kanskje ikke det forrige gang jeg gikk på skolen. Håper at jeg klarer å finne gode teknikker til å mestre stressende situasjoner denne gangen. Nå skal jeg slappe av resten av kvelden, før jeg hopper til køys. Føles egentlig ut som om hele dagen har gått til avslapping, og det er deilig. Det blir en relativt tidlig dag i morgen, og om tjuefire timer ser jeg forhåpentligvis Niall på scenen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar