mandag 25. september 2017

things I knew when I was young; some were true and some were wrong

Jeg føler meg fortsatt noe merkelig, men tror antakeligvis at det skyldes lite søvn (og dårlig) i dag. Hadde ganske levende drømmer, noe jeg tror er en konsekvens av boken jeg leste ferdig i går. Synes fortsatt at det er en litt traurig bok, men jeg kjenner at jeg har større forståelse. Det blir spennende å se hva jeg synes om den om ti år. Hadde første forelesning på over to uker i dag, og det var slitsomt. Det er noe med å venne seg til å sitte rolig i et klasserom igjen, ikke minst å faktisk følge med i stedet for å sitte og dagdrømme. Slik jeg har forstått det, har jeg ca. eksamen hver sjette uke. Så nå er det egentlig bare på'n igjen med lesing. Kjøpte meg faktisk en bok i dag, den andre boken i kolleksjonen min. Det er dessverre ikke av mitt foretrukne forlag. Det har ganske mye å si for meg; hvordan konsistensen er på papiret, skrift, skriftstørrelse, avsnittsoppdeling, bilder, oppsett av kapitler. Faktisk er det muligens mitt minst foretrukne bokforlag, men det er også "hovedboken" i pensumlitteraturen. Om jeg er flink, starter jeg å lese i den i kveld, men med tanke på hvor sliten jeg føler meg, tror jeg neppe det har noe hensikt. Jeg må innrømme at jeg er mer negativ til dette faget jeg har nå. Ikke fordi jeg ikke liker det. Tror antakeligvis det er dette faget jeg vil ha størst utbytte av. Problemet er at det krever at jeg må gi av meg selv. Jeg får se, tror at det føles ekkelt i startfasen, men at det blir bedre når vi kommer oss litt inn i det. Dessuten er det såpass mye øvelser og rollespill at det nesten blir normen. Kanskje jeg venner meg til det. I morgen er det ikke obligatorisk forelesning, og det frister å bli hjemme å lese. Det er også tiden for min siste dose av HPV-vaksinen. Når jeg tenker på det, utgår også lånefristen på noen av bøkene jeg har lånt i løpet av de neste dagene. Så det kan hende morgendagen ikke går til forelesninger. Jeg har allerede begynt smått å tenke på problemstilling til neste hjemmeeksamen, hvilket får meg til å føle at jeg kommer til å gå rundt og kontinuerlig være i eksamenmodus med såpass hyppige eksamener. Hvilken betydning vil det ha for kroppen, mon tro? Sugar har artig nok initiert planlegging til julebord. Jeg kommenterte at jeg følte meg veldig voksen, ettersom jeg vanligvis ikke planlegger en dato såpass lang tid før. Det begynner å se ut som ordentlig høst ute, bladene faller og løvet samler seg. Jeg hadde riktignok kledd på meg for mye klær da jeg gikk ut døra i morges. Orket ikke å snu heller, så da gikk jeg noe overhetet. Gleden er å kunne bruke kåpene mine, inntil det blir iskaldt og den verste følelsen er å forlate dynen på morgenkvisten. Det aller kjipeste er mørket. Nå tror jeg det rett og slett blir avslapning resten av dagen, også får det heller bli en ny dag i morgen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar