tirsdag 5. september 2017

you deserve the whole world, an island to yourself

Jeg dro til Åhlens City i går for å dra innom Muji. Jeg fant dessverre ikke klokken min, så jeg kjøpte meg en liten klokke på omtrent samme størrelse fra Åhlens. Den er kopperfarget, og jeg er egentlig litt usikker på hvorvidt jeg liker den, men jeg hadde behov for en klokke på rommet mitt, og jeg ville helst ha noe lite. Det er svært få butikker jeg har sett som selger sånne små klokker, så da gikk jeg for den fra Åhlens. Det fulgte med en bruksanvisning, og det er typisk da, at den bruksanvisningen hjalp meg til å fikse min egen Muji-klokke. I dag skulle jeg i utgangspunktet vært på et par forelesninger, men siden jeg kom hjem så sent i går, så kjente jeg at jeg ikke orket. Det er noe med at jeg vet jeg har størst læringsutbytte når jeg har en optimal form (og det er masse ulike faktorer som fører til min optimale form). Det er en forelesning jeg gjerne skulle vært på, og det får meg til å føle meg litt sånn irritert for at jeg ikke har presset meg til å dra dit. Hjemmeeksamen starter om to dager og skal vare i to uker. Jeg har 3000 ord på meg, og jeg kjenner at stresset har økt betraktelig. Jeg forstår bare ikke varigheten, og da begynner jeg å tenke at det er en komplisert oppgave, og at til tross for at de har gitt antydninger til en ting, at vi skal gjøre noe annet i stedet. Jeg tror at jeg har vært ganske høyt oppe de siste dagene, og nå kommer realitetskrasjet. Det er nok også min syklus, for jeg skal visst inn i perioden før menstruasjon, og da er en av mine premenstruale symptomer nedstemthet. For å unngå at jeg blir unødig stresset, så tror jeg faktisk at jeg er nødt til å ta en ordentlig pause i kveld. Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre litt skolearbeid nå, men i kveld så tror jeg det blir fritak. Kanskje lese bok og komme meg litt bort fra min egen virkelighet-- eller er det unnvikende atferd? Skal i hvertfall få til en treningsøkt som kommer til å påvirke humøret mitt i den positive retningen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar