søndag 14. januar 2018

I've got scars, even though they can't always be seen

Jeg har ikke krysset èn ting av "to do" listen min for denne uka. Har ikke startet på den ene pensumboka som jeg hadde planlagt. På fredag, etter skolen lastet jeg ned en hel haug med spill på mobilen i stedet for å lese. Og jeg mistet en haug med timer til spill de siste døgnene. I går satt jeg oppe til halv to og spilte i stua. Så opp fra mobilen på klokka, og da innså jeg hvor lenge jeg hadde sittet der. Det er ganske skummelt hvordan tidsperspektivet evaporerer når man spiller spill. Med andre ord har det kanskje ikke vært min beste uke, og det er jo skuffende. Men livet er fullt av skuffelser, og det gir jo mer motivasjon til forbedring. Jeg, min belieber friend og Marble bestemte oss for å møtes på Sudöst i går. Hovedsakelig for å spise dessert, som jeg har lengtet etter i måneder. Til min store skuffelse ble vi plassert nede, og vi var #bitre. Men jeg fikk god vin, den fantastiske desserten, og godt selskap med jentene. Da tiden var utgått for vår bordbestilling, gikk vi videre for å finne "et koselig sted". Det tok oss lenger tid enn forventet, og min belieber friend kommenterte at det var det lengste hun hadde gått på lenge. Vi endte opp på Internasjonalen, hvor vi fant oss kongeplassen opphøyd på en scene. Synes det er hakket litt pretensiøst sted, slik som de nekter å servere enkelte ting. Men akkurat i går, der og da, så var det veldig bra. Vi fikk sitte og stirre på folk utenfor, mens jeg og Marble sippet på øl. Samtalene omhandlet blant annet Farmen, el-biler og hvor lenge vi faktisk har kjent hverandre. Sistnevnte blir seks år til høsten (tja, jeg og Marble har kjent hverandre i et tiår straks), men det er morsomt at vi stadig oppdager nye ting ved hverandre uansett. Marble og jeg dro for å ta toget hjem, og på sentralstasjonen kjøpte jeg meg en pakke knekkebrød siden jeg ikke fant noe grovt brød. Du skulle sett blikkene jeg fikk, der jeg gikk halv tolv på en lørdagskveld med en pakke knekkebrød under den ene armen. Jeg var hjemme ved midnatt, og etter å ha spist yoghurt til kvelds, så ble jeg sittende og spille som nevnt. Sovnet ikke før sent grunnet spillingen, men også fordi at jeg aldri klarte å stoppe å hoste. Det er verst på morgenen når jeg bruker en halvtime på å harke opp slim, og på kvelden når jeg prøver å pusse tenna mens jeg hoster. Åh vel, tror jeg begynner å nærme meg slutten av forkjølelsen, så det er fint. Dagen har selvfølgelig gått til rydding, og det er som vanlig veldig tilfredsstillende å se et fravær av støv. Jeg skal prøve meg på en treningsøkt i kveld, selv om jeg ikke helt kjenner motivasjonen. I morgen er starten på atter en uke med forelesninger. Må innrømme at jeg synes helgen har vært altfor kort! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar