torsdag 18. januar 2018

Lock me out for good because I know that I'm not strong enough to stop myself from feeling things for you

Siste alarmen min gikk 6.10 i morges, og jeg ble sittende i sengen littegrann, tenkte "skal jeg gidde å dra på skolen?". Det var utrolig fristende å la være, men det var en sånn gruppeoppgave som skulle gjennomføres i dag (ikke obligatorisk da), så jeg måtte egentlig i og med at jeg er i en gruppe. Jeg klarer liksom ikke å legge meg før nærmere midnatt, og seks timer søvn per natt blir litt lite i lengden. Heldigvis er det straks helg nå. Jeg hadde om etikk i dag, og vanligvis kan det bli litt kjedelig-- spesielt fordi jeg har hatt ganske mye om det i de siste emnene. Men noen ganger så får du forelesere som er veldig flinke. Damen hadde måte på å få alt til å høres viktig ut. Hun hadde veldig gode taleegenskaper, også var selvfølgelig innholdet presentert litt annerledes enn det vi allerede har hatt. Skoledagen gikk egentlig ganske raskt, og plutselig spurtet jeg og Carmila for å nå toget. I det siste har vi havnet på stille-vogna, og det er nesten så du ikke merker hvor stille det faktisk blir, inntil du går ut igjen, og folk lager lyder. Det er fortsatt sinnsykt mye snø, men jeg synes det er utrolig artig. Med unntak av at det ikke har vært måket på gangveiene, og at jeg derfor ikke har orket å dra på butikken. Men jeg har veldig lyst til å bare falle bakover i snøen. "I vinterdress da. Så man ikke blir våt," kommenterte Carmila. All snøen gir meg veldig assosiasjoner til barndommen; bakhagen til barndomsvenninna, lage snøhuler ved bilveiene der måkebilene hadde samlet all snøen, snølandsbyen på barneskolen. Det føles veldig koselig, og akkurat nå har jeg lite imot snøen. Når det er sagt stod jeg ute ved midnatt og dytta bilen mens pappa forsøkte å gasse på. Han hadde nemlig satt fast bilen, og jeg oppdaget det da jeg så han måke utenfor. Akkurat dèt var ikke uvanlig, men jeg så at bilen stod litt ute i veien, og da tenkte jeg at det var noe gærnt. For noen timer tilbake trodde jeg at det hadde skjedd en kollisjon utenfor, men det var visst bare en som hadde kjørt seg fast, også kom det en annen bil (antar at det var noen venner) og dro/kjørte den andre bilen ut på veien igjen. Ja, så det er alltids positive og negative sider ved alt. Postmannen kom bærende med pakker i dag, og vanligvis må han legge igjen sånn hentelapper, men vi fikk blikkontakt i dag, og han signaliserte at han ville levere pakkene rett til meg. Det var veldig hyggelig, for da slapp jeg å gå til posten for å hente pakkene. Det var en haug med hudprodukter. Ikke noe spennende, heller produkter som jeg bruker fast, og som jeg i blant kjøper i bolk. Jeg har endelig sett ferdig femte sesong av Elementary. Skjønte at jeg ikke fikk til å lese pensum ordentlig før jeg var ferdig med tv-serien, så akkurat nå er jeg ganske glad for at jeg er ferdig fordi jeg har verken lest (eller, jo, det gjorde jeg på mandag og tirsdag) eller trent hittil denne uken. De gode nyhetene er at jeg har kommet meg tilbake i musikk-verdenen. Og da mener jeg å høre på musikk, ikke å høre på det nye og populære-- annet enn My My My! av Troye Sivan da. Ellers går det litt i sånn pop soul med Rhys Lewis, eller 70-tallsmusikk med Unchained Melody av Righteous Brothers. Også er det Sigrid sitt cover av Ellie Goulding's Anything Could Happen som jeg synes er veldig fint. Kombinasjonen av alle disse sangene er kanskje noe merkelig, men det er det som står på spillelisten min for tiden. Dessuten har Marble konstantert at forskning sier at de som liker gin har psykopatiske trekk (har ikke lest forskningen selv). Og at jeg har det, kan jeg ikke benekte for. Nå er det straks midnatt, og jeg sitter fortsatt her. Det er ikke rart jeg ikke får sove lenge nok når jeg ikke tilrettelegger for mer søvn, hæ? Nei, nå skal jeg gå og legge meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar