onsdag 31. januar 2018

Every story comes from two directions. Do you know which side you're on?

Planten min så døende ut, så jeg bestemte meg for å kjøpe en ny sukkulent. Det skal sies at jeg har hatt sukkulenten min i ett år, og det er elleve måneder lenger enn forventet. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å erstatte den gamle, men 1. vasen er visst for liten (og jeg som sa til dama i butikken at jeg ikke trengte vase) og 2. jeg innså at jeg bare kunne plukke av de helt døde "bladene". Den nye sukkulenten står foreløpig på en treplate, og slik får den bare være inntil jeg finner meg en vase. Så lenge sukkulenter fortsetter å eksistere, vil drømmen om å ha masse planter fortsette å leve. Jeg kjøpte ferdig bursdagsgave til Marble i dag, og den ene måtte pakkes inn i silkepapir. Og da syntes jeg at det så merkelig ut at den andre ikke var pakket inn i silkepapir. Så nå er begge gavene pakket i silkepapir, og deretter er de pakket inn i en eske. Jeg lo litt mens jeg satt og pakket, for jeg kom til å tenke på at det minnet meg om sånne gaver hvor du pakker lag for lag med gavepapir. Det er ganske ekkelt vær ute, og snøen som faller smelter så fort at det egentlig bare er regn. Men så skal det jo bli iskaldt snart, så det blir antakeligvis sinnsykt glatte veier. Jeg var så heldig at i det jeg skulle gå inn i matbutikken, så datt det en svær dråpe rett på hodet mitt, og den rant rett ned i ansiktet. Det var nesten som om dråpen hadde timet å falle akkurat da. Jeg har vasket sminkebørstene mine, støvsugde soverommet, også har jeg tenkt på arbeidskravet (tenkt, ikke gjort noe). Arbeidskravet har tatt lenger tid enn forventet, og det skyldes i hovedsak at det å transkribere tar laaaaang tid. Jeg brukte over to timer på å transkribere fjorten minutter altså. Jeg kan se for meg at jeg kommer til å drøye med å starte på transkriberingen når jeg begynner på masteroppgaven, for det var slitsomt. Mer slitsomt er egentlig analysen da, som jeg har startet på nå, og innebærer at jeg er nødt til å bruke hjernen aktivt. Men det går vel til slutt. Akkurat nå har jeg vondt i hofta, så jeg har tenkt til å legge meg ned i senga og se litt på Youtube. Livet ass, det er bra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar