søndag 28. januar 2018

Ser det for meg om og om igjen. Du har en annen hånd å holde i

Det er søndag, men det har ikke føltes helt ut som søndag. Jeg har ryddet, og skrevet nye mål for neste uke. Men jeg har ikke trent, og jeg har ikke tatt meg helt fri, fordi jeg har jobbet med det ene arbeidskravet. Ellers har jeg sagt hadet til Monchita, sett litt på tv og slått min egen rekord på et av spillene jeg lastet ned på mobilen for noen uker tilbake. Januar pleier å føles ut som en evighet, men jeg må innrømme at denne gangen, så skjønner jeg ikke helt hvor tiden har blitt av. Samtidig så kan jeg ikke tro at det var jul for en måned siden. Jeg var våken til tre på natta i går, leste ferdig en fan fiction som var ganske traume-orientert. Snøen fortsatte å dale ned, det gikk et par mennesker forbi i snøen halv tre. Jeg har ikke vært våken så lenge siden juletider, men jeg hadde offisielt tatt meg fri etter å ha lest ferdig pensumboka og arbeidet på arbeidskravet. Så da må det jo være greit. Broderen var innom, et par timer etter Monchita hadde dratt på fest. "Visste du at Monchita er her?" spurte jeg. Nei, det visste ikke han. Det er bare tilfeldig at søskenflokken har tendens til å bevege seg likt. Tror du vi har et sånt indre GPS som sier hvor familiemedlemmene våre er? Er det derfor tre av oss befant oss i Spania på samme gang? Eller da tre av oss var i Nederland på samme gang også? Jeg har fortsatt å se på sånne "speed cleaning" videoer, og jeg har blitt slukt inn i rengjøringsverdenen, hvor man er opptatt av hva slags rengjøringsmidler som brukes. "Tror det er ganske enkelt å selge ting til meg," kommenterte jeg ovenfor Monchita, siden jeg satt og så på rengjøringsmidler på nettet i går kveld. Så det er det som er status quo hos meg da. Jeg beveger meg gradvis fra håndsåpene (eh, kanskje) til rengjøringsmidler. I morgen har jeg planer om å arbeide med arbeidskravet som jeg har jobbet med de to siste dagene, men jeg har også håp om å få gjort unna litt shopping (da er det så glamorøst som bursdagsgave og matvarer). Egentlig har jeg veldig lyst å dra inn i byen for å se etter fine notatbøker, men det får vente litt lenger ut i uka. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar