mandag 15. januar 2018

I taste, the pleasure on your lips. You make planets start to spin


Det er mandag igjen, valgte å forlenge sovetiden og skippe dagens forelesninger. Følte ikke at dagens agenda var viktig nok til at jeg måtte dra på forelesningene. Jeg er en av de som omtrent alltids er på forelesninger, og en av grunnene til det er at jeg føler jeg er nødt. Det er nesten en lettelse når forelesninger er obligatoriske, for da har jeg ikke valget. Sannsynligvis ligger det en sammenheng til "flink pike" syndromet. Men jeg vet jeg unødig har vært på mange forelesninger akkurat på grunn av dette. Heldigvis synes jeg at 80% av forelesningene på dette studiet faktisk har nytteverdi. Det har i hvertfall vært slik hittil. Uansett er jeg merkelig nok fornøyd med dagens avgjørelse, spesielt når jeg ser været utenfor. Dessverre har jeg mistet atter en medstudent som jeg vanligvis pleier å jobbe med, men det var nesten litt forventet. Carmila som gjenstår blir antakeligvis, i likhet med meg. Det største sjokket hadde vært om det var hun som sluttet. Skrudde på pc'n, klikket meg inn på Youtube for å se på Olly fra Years & Years danse iført over 80 000 swarovski-krystaller. Jeg har sett på denne videoen ganske mange ganger, og den får meg alltids til å føle meg litt sånn empowered. Å se på videoen føltes ut som den offisielle starten for min mandag, for nå er humøret ganske bra. Gårsdagens treningsøkt var veldig bra, og svetten rant. Det gir naturligvis en god følelse på grunn av endorfinene som utløses, men det gir også god følelse fordi jeg har hatt så dårlig motivasjon før jul, slik at trening nesten var ikke-eksisterende. Så det å komme meg tilbake i et treningsregime, er godt for sjelen min. Resten av dagen skal brukes til å lese forskningsartikkel og pensum. Skal endelig starte å lese den hersens store engelske fagboken. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar