mandag 1. januar 2018

just trying to get home, but you were the only safehaven that I've known

Etter et par knips, senket jeg kameraet, og stirret i stedet. Det gikk opp for meg akkurat hvor fantastisk fint fyrverkeri ser ut. Litt som magi, kanskje - men i det reelle liv. Nyttårsaften ble for første gang tilbrakt uten Marble på mange år. Lumba og pappa stod for maten, og i et øyeblikk lo jeg litt av at det var mennene i huset som lager mat. Jeg så faktisk ferdig Broadchurch for det var mindre episoder enn jeg først trodde det skulle være, og fordi jeg ikke klarte å slutte å se på. Synes det er en veldig bra tv-serie, og den får 9/10 fra meg. Den tar opp viktige dagsaktuelle temaer, det er fantastisk skuespill (fra hovedkarakterer i hvertfall) og det er spennende plot. I tillegg synes jeg at det er en bra serie fordi den har utfordret mitt verdenssyn på flere aspekter. Og akkurat dèt tror jeg er viktig å søke etter. Vi spilte årets siste runde med brettspill, og jeg var  nærme å vinne. Smakte på champagnen, og det første jeg sa var: "eh, not for me". På en måte er det merkelig at det er 2018, men på en annen måte ble jeg aldri helt vant til 2017. Det er ganske typisk at jeg ikke venner meg til det før i år, og feilaktig skriver 2017 i stedet for 2018. I morgen venter det jobb på meg, og jeg er litt sånn "åh nei, det vil jeg ikke". På den andre siden tenker jeg "du er en fattig student, du trenger pengene". Og slik går det frem og tilbake i hodet mitt. I en litt sånn klisje-aktig stil, så tror jeg at jeg skal starte første dagen i dette året med en treningsøkt. Håper nemlig på å komme tilbake i rutine, og hvertfall en akseptabel døgnrytme. Neste uke er oppstart av skole, og da blir det fulle dager med forelesning og lesing. Ikke minst jobbing med flere arbeidskrav, som jeg innså innebærer gruppeoppgave igjen. Jeg er ganske sikker på at jeg sa til en medstudent at forrige arbeidskrav var den eneste gruppeoppgaven på studiet. Crap. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar