søndag 28. juni 2015

and these eyes, yeah, can't wait to see your grin

Ting som jeg er avhengig av i livet inkluderer frisk luft, vann og grønn te. Ofte er det kuren min for alt. Grønn te er kanskje årsaken til min samling av kopper. Da jeg var i Bergen kjøpte jeg to ting: et hårstrikk og denne koppen. Vi våknet på søndag til å se en slags utstilling bestående av malerier utenfor leiligheten til Ale. Et av maleriene var to sauer, og jeg ble forelsket på avstand. Vi brukte alt for lang tid til å gjøre oss klare, og endte opp med å være ute av døra da utstillingen hadde blitt tatt ned. Vi vandret rundt byen, og stoppet opp i en interiør butikk hvor jeg fant denne koppen, og tenkte at den kunne være en erstatning for bildet. Dessuten har jeg ikke kjøpt en kopp siden februar, tror jeg. I natt drømte jeg at jeg feiret ferdig skolegang, og jeg Ale og lillesøsteren hennes havnet opp i en underjordisk fornøyelsespark av et slag, men det var også mange butikker der. Trioen tok bilder i en photobooth, og det kom selvfølgelig en rekke fulle og photobomba oss. Vi møtte kilo-gjengen, som dukket opp på samme sted og gikk inn på et herretoalett ved feiltakelse. Da vi gikk ut av toalettet, begynte masse fyrverkeri, og jeg observerte en som mislyktes, og ble skutt mot et tre i stedet. Plutselig blåste det sånn, og fyrverkeriet førte til at en stor gren av treet falt av. Men grunnet vinden, kom den mot oss, vi som stod og så på. Og som om jeg var paralysert, klarte jeg ikke å flytte på meg. Den kom i så stor fart, og det logiske da var at treet endte opp i flammer, og jeg og en hel rekke andre ble truffet. Så jeg drømte om å få en forjævlig brannskade. Har så fine drømmer, vettu. Innimellom stopper det opp folk utenfor huset vårt. På en vanlig søndagstur eller hva nå enn slags dag det er, så går folk forbi men stopper og stirrer på eiendommen. Jeg har vel rett i at det er litt merkelig? Hagen er visst også et bra samlingssted for dyr. I går ble jeg vettskremt i det jeg hadde kastet søppel og snudde meg, for blant trærne og gjerdet stod et rådyr. "Jesus christ, du  skremte vettet av meg!" sa jeg til rådyret. Er sikker på at han/hun forstod meg. Nå nettopp var det et kråkemøte på taket på garasjen. De hang der i en stund før de bevegde seg lengre inn i hagen, og på bakkenivå i stedet. I morgen er det jobb igjen, hvilket jeg gruer meg til. Men det er en sånn vanlig gruing-- jeg vil ikke jobbe. Hadde håpet på fint vær på fridagen min, men jeg er egentlig fornøyd med været likevel. Stod ute en liten stund, og lot regndråpene treffe ansiktet mitt. Regn er fint noen ganger. Eneste grunnen til at jeg ikke har gått ut og tatt en regn-dusj i det siste, er fordi jeg er redd for å bli syk, hvilket jeg ikke kan bli nå. Om ikke så lenge skal jeg trene, selv om motivasjonen ikke finnes. Det hjelper visst å skrive dagbok, begynte på det i går etter Kiwi luftet ideen, og jeg følte meg noen kilo lettere. God søndag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar