mandag 29. juni 2015

I've been upside down, I don't wanna be the right way round

1: I min egen hage etter feiring av Sugar. 2: Ale ville gå inn i et smug i Bergen, så vi havnet opp i øvre hamburgersmug. 3: Toget stoppet opp på verdenskjente Finse. 4: I den kongelige families hage, der Kiwi, min belieber venn og jeg hadde en liten photoshoot forrige uke. Jeg er den som går rundt med midtskill og litt fettete hår limt til pannen, henger på biblioteket og lar øynene saumfare bøkene. Innimellom stopper øynene på bøker som jeg har sett på flere ganger. I dag tok jeg med meg den ene, tenkte at det kanskje var på tide å lese den. Jeg velger å lese prosa, oppvektsromaner og romantiske bøker. I vinduskarmen står det en bok som har stått der i flere måneder, ulest. Den får forbli ulest mens de nye skinnende bøkene fra biblioteket tar førsteplass. Reiseguider er noe av det morsomste jeg vet om. Skulle ikke trodd det, men innimellom er forfatterne litt morsomme. Om det er meningen eller ei, aner jeg ikke. Jeg nyter i hvertfall å lese reiseguider mer enn jeg kanskje burde. Lynx ringte, lurte på hvordan jeg jobber uke 30. "Tenkte ej skulle fly ned med guttene," sa hun over Facetime. Nevø numero dos har vokst, naturligvis. Blir selvfølgelig litt trist, og får litt dårlig samvittighet for at jeg ennå ikke har fått sett han i person. Nevø numero uno så jeg to uker etter han ble født. Det skal sies at timeplanen min var en hel del fleksibel for fire år siden. Uke 30 er kanskje min travleste uke, og ender med to nattevakter i starten av uke 31. Smilte litt for meg selv, for jeg innså at jeg får se nevøene mine før de legger seg, og når de våkner når jeg har nattevakt. Bare at jeg er zombie da. Spesielt etter en så lang uke. Heldigvis har jeg resterende av uken fri. Tross en kaotisk start, var jobbdagen bra. Gikk hjem med en bedre følelse enn jeg har hatt de andre dagene. Fagsykepleieren ba meg oppsummere dagen, og jeg gjorde så. Sa jeg hadde misforstått litt, men hentet meg inn igjen. Hun sa hun hadde hørt gode ting om meg, ba meg om å ikke være alt for hard på meg selv. Det fikk meg til å tenke: jeg gjør det beste jeg kan. Satt på hjem med en medarbeider, sånn vipps bare: "åja, bor du der? Da kan du bare sitte på". Vi hadde en overraskende flyt i samtalen vår, lo sammen og greier. Jeg ble meget overrasket over meg selv. Jeg, innadvendte meg, er vant til pinlige stillheter. "Du er ikke ekstrovert, men du er ikke nødvendigvis helt introvert heller," sa Monchita til meg ved middagsbordet. Apropos middagsbordet-- nå er jeg sulten. Har heldigvis fri i morgen, noe jeg setter stor pris på. Nå skal jeg gå og spise, og deretter fylle ut dagens dagbok. Satt faktisk og skrev respons til T-vennen min, skrev i dagboken, og på dette blogginnlegget samtidig. Multitasking eller idioti liksom? God mandag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar