fredag 26. juni 2015

are you gonna hide, are you gonna burn, gonna answer me?

I dag har jeg brukt penger. Etter dagens skumle gjøremål var utført og bestått, dro jeg innom senteret for å kjøpe ting som jeg har behov for, og ting som jeg ønsket å kjøpe. Deriblant undertøy og badetøy. Jeg kjøpte meg en bikinioverdel som jeg har sett på lenge, også slang jeg med et skjørt som jeg ikke prøvde. Sistnevnte er typen kjøp man ikke burde gjøre, men jeg lot meg gjøre det denne gangen. Dagens viktigste kjøp på senteret var en spileløs bh. Jeg setter behag over omtrent alt. Om jeg står i et prøverom og føler meg ukomfortabel i noe, så henger jeg plagget tilbake der det tilhørte. Hvis jeg føler meg ukomfortabel i prøverommet, vil jeg nok også føle meg ukomfortabel i virkeligheten. Det er mitt motto når jeg shopper. Spileløse bh'er er noe av det mest komfortable som finnes i min mening. I det jeg stod og så på utvalget av bh'er, og lente mot de enkle, innså jeg at det faktisk er mange år siden jeg kjøpte en bh som er litt pyntet. Fremfor en svart eller hvit enkel bh, valgte jeg å gå for en med lyseblå broderier på. Fint undertøy får meg til å føle velvære, og dermed så var det dagens viktigste kjøp på senteret. Jeg kjøpte også med meg røkt laks på veien hjem fordi jeg hadde så lyst på det. Do more of whatever makes you happy. Du er din egen lykkes smed. Dagens aller viktigste kjøp må være kofferten som jeg har bestilt. Gleder meg som et lite barn til å hente den på posten. Forhåpentligvis er den hel og jeg fornøyd. "Hva ønsker du deg til bursdagen din?" spurte Marble i går. "Packing cubes," sa jeg. Altså, kan du tenke deg så tilfredsstillende det må være å ha bagasjen helt organisert? Jeg tror egentlig ikke at jeg har støv på hjernen, men organisering kanskje. Like etter kofferten var bestilt, kom postmannen på døra med en konvolutt fra NSF. Og i den lå det et emblem. "Wow, du har blitt voksen," sa Monchita da jeg viste den frem. Som om NSF visste jeg hadde fått konvolutten, fikk jeg en e-mail om en giro, som jeg deretter betalte. Så det har gått en del penger i dag, men til gode ting. I morgen har jeg dagvakt, og neste uke er det allerede juli. Jobb er stress, uavhengig av jobbmengde. Å være usikker på seg selv er slitsomt, og det tærer på. Stress-kvisene mine kan vitne til det. Det skal visst gå over, gradvis, med tiden. Men det føles ut som om det skal gå 100 år før jeg føler meg trygg på meg selv. I går trente jeg for første gang på lenge. Har utsatt det så lenge nå, og disiplinen min har forfalt. Det er så ofte jeg glemmer egenomsorgen min, så ofte jeg glemmer å prioritere de viktigste tingene i livet mitt. Forhåpentligvis er jeg produktiv i dag, og gjør et par e-læringskurs. Det er mine eneste ønsker. God helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar