mandag 22. juni 2015

på ringen står det blankt at du er min hjerteknuser

Her er den nye jakken min. Er fortsatt veldig forelsket. I dag er jeg sliten, sliten, og sliten. Også er jeg trøtt, trøtt og trøtt. Jeg var på kurs hele dagen og fikk nyte selskapet av Sugar halve dagen ihvertfall. Da hun dro gjenstod en del av kurset som skulle vare i fire timer, og jeg valgte å sette meg utenfor rommet der undervisningen skulle foregå fremfor kantinen der de fleste plasserte seg. "Jeg orker ikke å være sosial i dag," sa jeg til Sugar før hun forlot meg. Da jeg gikk for å sette meg, så jeg at det var en annen som hadde tenkt likt som meg, og jeg endte opp med å sette meg ved personen. Vi begynte å prate litt sånn delvis, for jeg prøvde å lese fan fiction som jeg startet på i dag morges. Tilslutt la jeg fra meg mobilen min, og vi pratet om den skumle prosessen fra å gå fra å være student til å bli sykepleier. Det som kanskje er litt beroligende, er at nesten alle opplever at det er skummelt. Jeg sa til henne at jeg tror det blir noen ganske harde måneder fremover. Sugar dro til skolen for å lese, og i et øyeblikk ble jeg redd for at jeg hadde glemt en eksamen, men hun forklarte at hun gjorde det for å forberede seg. Og jeg forstår det godt. Det er nesten som om det først er nå vi virkelig leser. Jeg har forsøkt å bruke de siste dagene på å lese igjennom prosedyrer, for jeg kan ca. ingenting. De neste månedene blir kanskje den bratteste læringskurven, og da har jeg vel bøkene mine å se frem til! Uansett, den siste delen av dagens kurs var overraskende morsom. Vi satt alle inne i et klasserom med pc'er, og en veldig artig kursleder. Det minte meg litt om å gå på videregående igjen. Klassen hadde god kjemi, og læreren tullet. Det var merkelig nok gøy, og jeg kjente jeg ble litt vemodig for å igjen bli påmint på det faktum at jeg ikke lenger er student. Kjøpte meg faktisk sykepleieskilt i går, etter at jeg innså at jeg gikk rundt med et "sykepleiestudent" skilt som jeg tydeligvis ikke kan bruke lenger. I morgen skal jeg en tur innad jobben før resten av dagen blir kurs nok en gang. Jeg må innrømme at jeg er veldig spent på denne uken. Blir ikke overrasket om jeg plages med stive ledd og høy nakke, det er tross alt mye nervepirrende jeg skal igjennom. Nå tror jeg at jeg dedikerer resten av kvelden til fan fiction, og ikke annet. Tror det er spesielt viktig med pauser i sånne faser av livet der stress har en stor rolle i bildet. Min mestringsmetode er faktisk å tenke på sommerjobben som en praksisperiode. Den er bare litt annerledes, men det er greit. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar