torsdag 25. juni 2015

I've been told I was born to endure this kind of weather

Det er en pågående konflikt inni meg hver dag, og det føles ut som om den skal vare ut resten av tjueårene. En av fordelene ved å ha en blogg, er at du er nødt til å tenke over dagen din. Reflektere. Det gjør det enklere å ha et helhetsperspektiv. Men det betyr ikke at jeg ikke har dager hvor jeg helst skulle gjemt meg på rommet mitt, i sengen min, fordi jeg er redd. T-vennen min sa noe veldig smart forleden dag. Han sa at selv om han var veldig nervøs for noe, så fortsatte han å skyve mot det, selv om han egentlig ønsket å løpe fra det. Facing your fears, heter det vel. I morgen skal jeg på noe som jeg synes er forferdelig skummelt. Samtidig vet jeg at det skal gå bra, uavhengig av utfallet. For jeg gjør noe til tross for at jeg synes det er skummelt. I dag våknet jeg til masse nye ting på dashboardet mitt på Tumblr. Skulle trodd jeg ikke hadde vært innom på en uke. Men One Direction har tydeligvis en ny parfyme som ser overraskende fin ut. De har fjernet alt som kalles tacky. Kanskje de faktisk har hørt på tilbakemeldinger. Promo-videoen er humoristisk som vanlig, i deres stil. Det er også min favoritt promo av de fire parfyme promo-videoer de har gjort. Tvang Monchita til å se på videoen. "Du må gjøre det for min skyld!". Det andre store på dashboardet mitt var Zayn, som morsomt nok var i Paris og så på et moteshow. Han var som vanlig veldig vakker. Jeg skrev "morsomt nok" fordi jeg og Oyster bestilte hotell og flybilletter til Paris i går. Etter en lang dag på jobb med Kiwi, dro jeg hjemom før jeg dro til Oyster. Hodet mitt var fullt med alt som hadde skjedd på jobb, og jeg fikk ha en liten debriefing med Oyster. For en stund siden, måneder kanskje, bestemte vi oss for å dra til Paris. Vi lagde en liste over en rekke hoteller. Men grunnet eksamensresultater og andre faktorer, hadde vi ikke gjort noe mer inntil i går. Etter noen timer med søk, ble jeg ble lei av å se på hoteller, og sa at vi måtte bestemme oss. Du kan helt sikkert planlegge og finne et perfekt hotell ved å gjøre masse research. Men min personlige mening er at det er gøyere å hoppe i det, innimellom. Før jeg dro fikk jeg "leke" sykepleier. Barn er merkelige vesen, og de er dermed vanskelige å behandle dersom en ikke har kunnskaper om dem. Da jeg dro var jeg så trøtt at jeg kunne sovnet. "Når sto du opp da," spurte Oyster. "Halv seks," svarte jeg. Klokken var ti da jeg gikk innom senteret på veien hjem for å se på kofferter. Det var nattåpent, og dermed veldig mange mennesker, så det ble en kort tur. Jeg tror jeg har bestemt meg for en koffert, og jeg gleder meg til å kjøpe den. Åh, jeg har lyst på "packing cubes"! Jeg rar? Hæ? Organisering gir meg velvære. Min mor har dratt til Danmark i dag, og jeg sitter i stuen og forsøker å lese til morgendagen. Det er sommer, men været er like uforutsigbart som humøret mitt. Dagene flyr forbi og jeg glemmer å sette pris på dem. Jeg vil lese en bok som ikke har med sykepleie å gjøre, takk. God torsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar