søndag 12. juni 2016

everybody look so good with you, I wanna look so good with you

I går våknet jeg av alarmen min, men kom meg ikke ut av sengen før det hadde gått en stund. Gammel vane, vond å vende. Jeg lå liksom og leste min første Harry Potter fan fiction, og det var så bra. Spiste frokost, trente minimalt, dusjet, også løp jeg til bussen. Jeg, Kiwi og min belieber friend hadde sånn halvveis planer om å møtes i byen. Alle kom dit på ulike tider, og ulike steder. Da vi omsider hadde funnet hverandre, gikk vi i sirkler. Hadde sånn personlig samtale midt på Karl Johan, og som min belieber friend pekte ut, så glemmer vi noen ganger at det ikke bare er oss som er der. Det er som den gangen jeg fikk i hodet mitt at det kun er jeg som eksisterer, og alle andre rundt meg er statister. Vi lo ihvertfall, gikk rundt som halv-galne folk. Vi bestemte oss for å gå til en mainstream juice-sted. Jeg leter tross alt fortsatt etter vannmelon juice. De hadde dessverre ikke det. I forkant av dette stod vi og luktet på parfymer. "Hva er din? Pear?" "min er cotton" "åh, hva er dette? rain?". Jeg klødde litt etter å bruke penger, men hadde faktisk ikke lyst på noe (annet enn badedrakt fra Lindex og bilderammer fra H&M Home). Bare mat. Så vi spiste indisk. Servicen var noe dårlig, rom for forbedring. Jeg fikk uansett spinatretten min som jeg er så glad i. De andre så på et show som foregikk utenfor vinduet på restauranten. Jeg tittet på folket, eller barnevogner. Det er så mange mennesker som har drømmevognen min, dog en annen farge enn jeg ville valgt. Vi begynte å gå mot kino etter vi endelig hadde betalt for oss og tatt noen selfies. Jeg har gått en del i det siste, så det var veldig naturlig for meg at vi skulle gå. De andre mente vi ikke ville rekke det, men vi gav det et forsøk. Vi hoppet på trikken i siste stund, også fikk vi kjøpt oss billetter. Jeg skulle egentlig ikke være med på kino fordi jeg ikke hadde ønsker om å se på Et Helt Halvt År (?). Jeg har en tendens til å unngå romantiske filmer på kino, fordi det ikke er helt min greie. Det må isåfall være en romantisk komedie, eller en film som jeg virkelig har tilknytning til. Av den grunn hadde jeg ikke tenkt til å være med, men ble tilslutt med da jeg gjerne ville være mer med Kiwi og min belieber friend. Håper og tror at det blir lenge til neste gang jeg skal på kino. Nå har det vært litt for hyppig i det siste. Post-kino bestemte vi oss for dessert. Og nå gikk vi faktisk fra Colosseum til Tjuvholmen. Jeg gikk i underkant av 10km i går, 14.500 skritt. Spiste imidlertid en fantastisk ostekake og drakk et glass øl. Går ikke på diett for å si det sånn. Vi ble sittende og skravle, og plutselig var klokken nærme 23.00. Jeg var ikke hjemme før midnatt, også sloknet jeg rundt ett. Jeg våknet i dag, av det som jeg trodde var min telefon, men antakeligvis var søsterens telefon (hører den igjennom veggen). Og jeg som faktisk hadde tenkt til å sove lenge i dag. Huff. Er relativt trøtt, men da får jeg legge meg tidligere i dag. Det gleder jeg meg til. Har ryddet rommet, også har jeg faktisk sittet og hørt på klassisk musikk mens jeg har lest pensumbok fra sykepleien. Tenkte det ville vært veldig hjelpsomt med en oppfrisking på teorien før jeg begynner på jobb igjen. Jeg får dessverre dårlige assosiasjoner med hensyn til eksamenslesning. Jeg og min belieber friend fant ut forleden dag å gå igjennom en eksamen er som en traume. Jeg kommer antakeligvis til å sjonglere mellom å lese pensum, lese HP-fan fiction, og gjøre research om Vilnius resten av dagen. Forhåpentligvis klarer jeg å presse inn litt fysisk aktivitet også. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar