fredag 3. juni 2016

you can break a girls heart with just your eyes

Klokken blir så mye så fort. Skjønner liksom ikke helt hvor timene blir av. I dag lå jeg på balkongen og håpet på en regnpause. Det var bare så himla varmt. Jeg er glad i varme, men jeg har innsett at jeg har en grense på temperatur og fuktighet. Jeg slutter å fungere optimalt liksom, herregud, jeg er en iPhone. Jeg dro meg selv til senteret. Det var egentlig planen i går, men ble ikke noe av ettersom jeg ble med Marble ut i verden. Det var så varmt at jeg hadde på meg bikinitrusen og en dongerikjole. Den har sånn halvveis åpen rygg. Med andre ord forsøkte jeg å gå med så lite som mulig. Jeg hadde liksom nådd min grense hvor jeg ikke brydde meg om jeg viste brystvorter, eller om jeg tilfeldigvis flashet bikinitrusen. Jeg var bare varm. Heldigvis har senteret aircondition (eller, det er ihvertfall kjøligere der), så jeg fikk avkjølt meg noe. Jeg var en kvinne med plan, hadde en liten bit papir med en liste over ting jeg skulle ha. Vet ikke om det var varmen, eller om det bare var den vanlige forvirrede meg-- men jeg gikk til feil butikk. Jeg skulle kjøpe håndkrem, også gikk jeg til en bestemt butikk først. Men jeg innså at det var feil butikk. Også stod jeg der og tenkte "hva er det jeg egentlig kjøper i denne butikken?". Neste tanke var at jeg bare skulle gå til vinmonopolet, for det er løsningen når du er forvirret. Neida, men endte opp med en flaske gin. Jeg og min belieber friend har drukket så mye ekkel alkohol i våre forsøk på å prøve nye ting. Så i dag tenkte jeg at jeg må gå for noe som jeg vet jeg liker, selv om lommeboken var fristet til å velge en billig flaske vin. Jaja, "treat yo self". Jeg fant omsider håndkremen min, men ene kassadama var så lav at jeg ikke så henne, før hun andre sa: "det er ledig kasse der altså". Jeg var noe flau, og håpet at jeg ikke hadde fornærmet henne. Jeg kjøpte meg en ny pakke is, samt andre ting. Hadde tenkt til å kjøpe vannmelon, men med alle andre varer jeg hadde kjøpt, fant jeg ikke plass til en vannmelon. Da jeg kom hjem la jeg meg faktisk i sofaen. Det er ganske sjeldent at jeg sitter i sofaen og ser på tv. Broderen har faktisk spurt meg om det går bra når han ser meg i sofaen. Det er liksom såpass uvanlig. Jeg spiste hermetiserte fersken og så på Sophie Dahl lage herlig mat. Omsider gikk jeg opp, og til min store fornøyelse begynte det å regne. Mye også. Jeg husker barndommen der sommeren nesten var synonym med tordensvær på kvelden. Så jeg synes alltids at det er koselig når det forekommer nå. Jeg drakk en kopp te, skrev bursdagskort. Og nå skal jeg file neglene mine. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar