onsdag 29. juni 2016

you could travel to the end of the earth, but you can always come back home

10 bilder som kaprer noe av de tre dagene jeg har vært borte. Jeg var med min belieber friend til bryllupslokalet, og fikk endelig sett bildene i virkeligheten. Jeg har blant annet fått se hvor jeg skal sove på gården hvor bryllupet skal foregå. Før dette fikk jeg en liten sightseeing-tur igjennom hvor min belieber friend har vokst opp. Fra første offisielle jobbsted til barndomshus. Møtte foreldrene hennes for første gang, dro på prøvetime hos frisøren, dro på kjøpesenteret, og deretter til hytta. Når jeg skriver det ned punktvis, virker det som om relativt lite. Men vi var ganske slitne da vi ankom hytta. Vi spiste middag og så på at islendingene vant over engelskmennene i mesterskapet. Sovnet etter midnatt i en veldig behagelig seng. Våknet derimot uten stemme og med en forkjølelse i startfasen. Vi badet, årets første bad i norsk vann for meg. Jeg syntes det var ganske kaldt, men fikk hvertfall brukt den nye badedrakten min. Min belieber friend kjørte meg på en sightseeing-tur i båten. Fikk se hennes favoritt hytte og øy. Vi spilte yatzi, og jeg gjorde det dårlig. I dag har vi vært på grenslang for å spikke. Jeg spikket meg spisepinner i selje. Det er så tilfredsstillende å dra av barken på selje. Jeg fikk meg tre nye myggstikk mens jeg satt og spikket. Etter vaffelpause ("kaller det kaffepause, selv om du ikke drikker kaffe," sa moren til min belieber friend), begynte vi på skilt til bryllupet. Min belieber friend sagde. Jeg satt og malte. Om du er stresset, foreslår jeg å gjøre noe kreativt. Er derfor disse "voksen" tegnebøkene ble så trendy-- de fungerer som smurt når du skal unngå å gruble over småting. Jeg var i en zone mens jeg malte. Etter jeg ble ferdig med det siste skiltet, skiftet jeg endelig ut av joggebuksen som jeg bodde i de dagene jeg var der. Kunne ikke sitte i treflis og insekter mens jeg satt i bilen hjem, tenkte jeg. Artig da, at både jeg og min belieber friend hadde kledd på oss treningstights. Vi sa adjø til foreldrene hennes, også kjørte vi igjennom vakre Norge. Det har vært en deilig og avslappende tur. Opplevd at ender har forsøkt å smake på leggen min (merkelig følelse), spist meg i kakekoma. Faktisk har jeg spist meg i matkoma ved omtrent alle måltidene. Moren til min belieber friend vet å lage mat. I morgen venter atter en fridag, dog den fylles opp med errender nå som jeg "endelig" er hjemme. Fredag starter nattevaktshelgen min, så krysser fingrene for at det går greit. Jeg har lagt nytt sengelaken og trekk, dusjet. Nå spilles re:stacks av Bon Iver i ørene mine. Kan nesten si namaste. God natt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar