fredag 3. mars 2017

Go on, fill your heart up with gladness. Not a moment too soon

Jeg føler jeg knapt har vært hjemme denne uken, og på mange vis stemmer det jo. På onsdagen spiste jeg burger med ekteparet. Jeg hadde most avokado på burgeren, hvilket er en av ingrediensene på den burgeren jeg har satt på førsteplass (det er nok ikke en verdig førsteplass, da denne burgeren ble nærmest inhalert etter en lang fjelltur). Så denne burgeren jeg spiste nå har kanskje sneket seg opp på andreplass. Usikker. Jeg var innom Weekday for å se på bukser før jeg møtte min belieber friend, og jeg dro med meg en haug inn på prøverommet. Reiste fra butikken med et par lyse dongerijeans. Jeg kan antakeligvis telle på èn hånd hvor mange ganger jeg har brukt lyse jeans i fjor. Det er ganske sjeldent, i og med at jeg ikke synes de passer meg særlig. Men nå! Nå fant jeg et par fantastiske fra Weekday. Adjø til Cheap Monday, og hei til Weekday's egne jeans. Vi måtte løpe etter bussen, og mens vi løp bestemte mini-vesken min å bli ødelagt. Typisk. Vi tok oss en tur innom Mathallen etter middag, noe jeg mistenker er for at min belieber friend kunne se på pai. Darren kjørte oss hjem til ekteparet, og vi ble sittende i sofaen i noen timer. Omsider ble det såpass sent at jeg dro på meg ytterjakka og gikk mot t-banen. Klokken var 22.15 kanskje, og jeg stoppet innom matbutikken for å kjøpe egg og brød. Mon tro om kassafolk lager historier i hodet om kundene sine. Jeg var tydeligvis trøtt, for jeg trodde jeg hadde gått på feil t-bane, så jeg gikk rundt og surret inne på Tøyen t-bane stasjon, før jeg fant ut av at jeg hadde vært på riktig t-bane. I dag våknet jeg tidligere enn planlagt, men drøyet å forlate sengen. Jeg "broke the fast" med toastet brødskiver med most avokado, deretter egg, også kaviar på topp. Ble stappmett, også gjorde jeg meg klar til å forlate huset. Dro inn til byen for å gjøre litt shopping. Kjøpte meg en ny versjon av mini-vesken min, i tillegg til en hakket større mini-veske. Jeg er definitivt hektet på mini-vesker. Prøvde på et par lignende bukser som jeg kjøpte fra Weekday, men innså at de fra Weekday passer meg mye bedre. Klokken begynte å nærme seg 14.30, så jeg gikk mot jernbanetorget for å ta trikken til en del av byen jeg aldri har vært før. Jeg fant frem til restauranten, hvor både ansatte og kunder pratet italiensk? Jeg fikk hvertfall sjokk, og sendte en melding til Oyster som nevnte ordet "legit". Etter en liten stund, kom Oyster inn døren, og vi bestilte oss empanadas. Empanadas var hovedgrunnen til at vi dro dit, og det var dessverre skuffende. Tror det er vanskelig å skulle finne noen som kan konkurrere med empanadas fra Clasico Argentino. Det var uansett verdt et forsøk. Vi ble sittende i tre timer for å "catche up", før vi betalte for oss og reiste hjemover. Jeg har vært lite hjemme, men også lite alene denne uken. Og jeg kjenner på det at jeg trenger litt pause fra mennesker, hvilket gjør det fint at jeg har fri denne helgen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar