søndag 10. januar 2016

wise men say only fools rush in, but I can't help falling in love with you

I anledning til Kiwi sin bursdagsfeiring, bestemte vi oss for å booke hotellrom. Valget endte på HTL, noe jeg var glad for, da jeg har gode minner med hotellkjeden. Kiwi hadde sjekket inn før vi andre, og jeg ble stående nede og vente på at Kiwi skulle hente meg. Ble stående ved heisene og ventet. Heisen var på en måte speil, så jeg kunne se hva som foregikk bak meg. Så en ansatt som stirret på meg, usikker, men hun forsvant. Også kom hun tilbake igjen. Hadde det ikke vært for speilet, hadde jeg trodd at jeg hørte stemmer, for jeg hørte så vidt noen som spurte "are you okay" i bakgrunnen. Skjønte at det var denne ansatte som sikkert lurte på hva en ensom jente gjorde, stående foran en heis. Jeg forklarte situasjonen, og vi lo. Like etter plinget heisen, og Kiwi hentet meg. Ble ikke så lenge, fordi jeg skulle ut og se etter en kjole jeg falt pladask for over nettet. Dessverre fant jeg ikke den i butikk, og måtte gå tilbake til hotellet litt skuffet. Mens jeg ventet i lobbyen, kom Sugar og Marble som sjekket inn på naborommet. Dette fikk jeg vite da jeg allerede hadde blitt hentet av Kiwi og var inni vårt hotellrom. "De er to rom ved siden av oss," sa hun. Jeg gikk ut i gangen, og syntes jeg hørte kjente stemmer, men ikke fra to rom ved siden av oss, men naborommet. Jeg stod og lyttet inntil døren og håpet på at ingen skulle komme ut av heisen og se meg i den posisjonen. Det var heldigvis Sugar og Marble sine stemmer jeg hørte, så jeg banket på døren. Vi gjorde oss klare for å feire bursdagen til Kiwi. Bord var bestilt på en restaurant som vi tydeligvis er glad i, og vi brukte tre timer på å prate, mat og alkohol. Etter vi var ferdig å spise, dro vi innom hotellet før vi gikk ut, fordi Marble ønsket å skifte tilbake til hennes originalantrekk som hun tidligere hadde forkastet fordi skjørtet gav lite mobilitet til dansing. Jeg ordnet øyesminken min, og de andre gjorde vel noe av det samme. Marble serverte gin tonic, og litt ekstra gin til meg når jeg ikke fulgte med. Klokken var elleve, da vi gikk ut, og det var ingen kø utenfor utestedet som jeg er så vant til å stå i kø utenfor. Men de var klare for kø likevel med inngjerdet område(?), og jentene gikk rundt for å gå igjennom kø-systemet som hadde blitt rigget opp. Jeg derimot var lat, så jeg spurte vakten om jeg bare kunne få gå igjennom ettersom det ikke var noe kø. «Ja såklart,» sa han, og jeg takket. Ettersom vi var relativt tidlig ute, var det ledige sitteplasser, hvilket jeg var takknemlig for. Er det noe jeg liker, så er det å sitte. Vi bestilte oss øl og drinker, og satte oss ned for å prate mens stedet fyltes opp. Og det gikk liksom på en blink, for plutselig var det folk rundt oss. En hyggelig fyr spurte om han og kompisene kunne komme på besøk og dele bord med oss. Vi sa ja, og plutselig var bordet som var ment for seks personer, fylt opp med kanskje tolv? Både jeg og Marble drakk opp ølen vår, dro på do og bestilte oss ny øl. Mens vi stod i kø for å bestille ølen, kom en kar og spurte om vi ikke også kunne bestille vann til ham. «Det er bra,» kommenterte jeg. Vi hilste på hverandre mens vi ventet på det vi skulle ha. Marble og jeg hilste på vennene hans, og vi ble dermed stående en stund. Jeg ble etterhvert sliten av å stå, ikke minst se opp på han som var så høy, og jeg dro en manøver, og stakk tilbake til bordet. Ikke så lenge etter, bestemte vi oss for å dra på dansegulvet. Jeg fant fort ut at jeg hadde litt vel mye alkohol i kroppen, og jeg valgte å forlate dansegulvet for å finne meg et glass vann og sitteplass. Signaliserte noe til Marble, og forlot de andre. Stedet hadde fylt seg opp litt, og jeg så etter ledig sitteplass. "Kan jeg sette meg her?" spurte jeg et par gutter. Det var klart at jeg kunne det, så jeg satte meg ned med vannet mitt og dro opp mobilen min for å sende "ikke prat til meg" signaler. I det jeg gjemte mobilen tilbake i vesken, fikk jeg øyekontakt med karen som jeg hilste på ved baren. Han kom gående, smilte og satte seg ned ved meg. Og slik ble vi sittende vel over en time. En halvtime inn i samtalen sa jeg klart ifra at jeg ikke er personen som blir med han hjem. Føler det snart er blitt en sånn innøvd tale for meg. Det ironiske er at ved å si dette til en fyr "du har ikke sjangs uansett, så du bør bare gå videre," så er det som om interessen øker med 50%. Dette gjelder uavhengig over hvor diplomatisk jeg noenganger prøver å formulere meg. Jeg prøvde å få han til å innse at jeg var helt seriøs, og han sa han forstod. Men ble fortsatt sittende. Det som var interessant, var at dette førte til at vi åpnet oss for hverandre. Vi ble veldig ærlige, og vi pratet om livet, sex, sosiale normer, forventninger til kjønn, og banale ting som genserkjolen min. Jeg hadde nemlig ombestemt meg om å bruke genserkjolen min, ettersom jeg innså at den faktisk var altfor casual, og hadde i stedet på meg en mer tettsittende kjole. Det var så rart, fordi jeg overrasket virkelig meg selv med tingene jeg sa, hvor ærlig jeg var. Det er noe av det beste jeg vet om - å møte en fremmed og å åpne seg på den måten. Jeg fikk lære litt om en manns tankegang, og tilslutt hadde det gått lang tid. Sa til han at han omtrent kun hadde en time igjen for å finne en å ha med hjem. Vi sa hadet, jeg tok opp mobilen min som hadde x antall meldinger og tapte anrop fra jentene. "Oops," tenkte jeg. Sendte avgårde et par meldinger til Sugar, før jeg tok en tur innom toalettet. Det var jo typisk at Sugar og Marble befant seg på do de to også. Sugar dro meg med inn på do som er hva? 2 kvadratmeter?? Jeg stod med kroppen nærmest presset mot døren mens Sugar kjeftet på meg mens hun tisset. De hadde visst blitt veldig bekymret, og de hadde også gått runde for å se etter meg. Jeg lovet Sugar at jeg skulle sende melding fra nå av. Fikk likevel knapt gå utenfor hennes øyesyn resten av kvelden, hvilket var morsomt. Kiwi levde livet på dansegulvet, og jeg ble overtalt til å ta en shot. Skylte ned kamikazen med vann, også gikk vi tilbake til dansegulvet. Vi endte opp med de guttene vi delte bord med på starten av kvelden, og danset litt rundt omkring dansegulvet. Plutselig var vi like ved DJ, og jeg fikk øyekontakt med karen igjen. Han var i utkant av dansegulvet, men jeg var visst nærmere enn jeg trodde, for armen hans strakte bort til meg, og han dro meg mot ham. "Har du funnet deg noen?" spurte jeg, og han pratet om hvordan kvelden gikk. Jeg tenkte i det øyeblikket, at det var morsomt, hvordan det var en rød tråd igjennom hele kvelden. De vi møtte først var også de vi endte opp med. Sugar hadde gledet seg til en bestemt burger som nattmat, og hun dro med seg en hel gjeng da hun nærmest ropte at hun ville ha burger. Dessverre var det stengt, og vi endte opp med pølser. Snøen lavet ned, og jeg sølte ketchup på skjerfet mitt, Marble ville at jeg skulle hilse på en fyr i det jeg tok en bit av pølsen min. Det var en bra kveld/natt. Vi var tilbake på hotellet relativt raskt, og vi endte opp på Sugar og Marble sitt hotellrom, der vi hadde en liten prat om ting som hadde skjedd. Jeg og Kiwi la oss klokken 5. Jeg våknet derimot opp klokken 7, og mellom kl 7-9 var jeg våken. Klarte ikke sovne igjen, uavhengig av den myke og komfortable hotellsengen. Hadde så mange tanker i hodet, tror jeg. Kiwi var dårlig, og jeg kjente mangelen på søvn. Vi var likevel ute av hotellet før klokken var tolv, og på veien til toget, sa jentene noe jeg syntes var interessant. Det spørs jo om jeg hørte riktig, men de sa noe om at jeg får oppmerksomhet når vi går ut, men jeg lufter det sjeldent. "Mystisk" har både Kiwi og Marble beskrevet meg flere ganger. Min belieber friend har sagt noe lignende også, og det får meg til å innse at jeg holder kortene tett til brystet. Jeg kan fortelle mye, men likevel unnlate å fortelle mange detaljer, noen av dem de viktigste -som de gangene han nærmest pratet i kinnet mitt, hans nese mot mitt kinn. De gangene han avbrøt setningene mine med korte kyss. Og når vi hadde øyeblikk vi var stille, observerte rommet rundt oss og han førte lette fingre mot min nakne skulder. Når han holdt min hånd i sin. Jeg tror at det er en dårlig vane, at jeg holder kortene så tett. Så kanskje dette er en av tingene jeg vil jobbe med videre dette året, i min selvutvikling. Første kvelden ute på byen dette året, og det var en suksess. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar