onsdag 27. januar 2016

Been travelling these wide roads for so long. My heart's been far from you, 10,000 miles gone

Jeg har hatt en bra dag i dag. Sov lenge, mobilen lå på pulten i "flymodus" igjennom natta. Jeg hadde en noe smertefull treningsøkt. Jeg falt i det jeg forsøkte meg på å stå på hodet. Jadda, det er fortsatt et mål, men hittil har jeg vært veldig redd for å falle. Er det fortsatt, men i dag falt jeg for første gang, og første tanken som gikk i hodet var "nå skader jeg meg skikkelig". Jeg gjorde heldigvis ikke det, men jeg følte meg et steg nærmere målet. Fordi du er nødt til å falle et par ganger for å kunne klare det. I dag var det håndballkamp mellom Norge og Frankrike, og jeg hadde allerede bestemt meg for at vi skulle tape. Sitter ofte med tanker om hvordan sluttresultatet blir i forkant av en kamp. Noen ganger tar jeg feil, men ofte tar jeg også riktig. Jeg visste på forhånd at Frankrike har regjert som (mannlig) håndballnasjon en lang stund, og på en god dag er de overlegne. Men det har seg slik at mye sport handler om det mentale spillet. Jeg ser det veldig ofte at man undervurderer (trenger ikke å være bevisst, ofte noe som skjer i ubevisstheten) land som riktignok ikke er på lik høyde som de beste. Men når man undervurderer, spiller man ikke 100%. Det var nok det som skjedde i dag; Frankrike var kjepphøye, spilte dårligere enn sitt beste, og Norge endte med seier. Historisk seier, for nå skal vi spille i semi-finalen! Alle kudos til Norge som spilte flott i kveld. De spilte mer disiplinert enn jeg har sett hittil, og de holdt seg for det meste rolig. Det er flott å se samarbeidet som foregår, og den nesten palpable lagånden. Takk for Erevik i dag, det trengte vi. Og at Berge tok avgjørelser så tidlig når han så ting ikke fungerte. Nå skal jeg se på Teen Wolf og lakke neglene (insert neglelakk emoji). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar