fredag 1. januar 2016

why don't you be you, and I'll be me

2016 har vart i hvor mange timer-- og jeg er allerede stresset over ting jeg må gjøre. Ikke klarer jeg å sette meg ned for å skrive en liste over tingene, slik at jeg kan få bedre oversikt og roe ned. Ramset opp noe av tingene som rullerer i hodet mitt til Monchita. Hun satt i stolen sin på rommet sitt, leste på pc-skjermen mens hun latet som om hun hørte på hva jeg sa. Dette gjør vi innimellom, mest jeg. Nei, i dag er strategien å ignorere alt og stikke hodet i en bok. Hittil er boken veldig bra, og jeg er overrasket over antall ganger jeg har hatt latterkrampe. Rundt midnatt stod jeg ute i hagen iført svart joggebukse, svarte sko, svart jakke og et svart kamera hengende rundt halsen. Prøvde å se ut som noe ala innbruddstyv selvfølgelig. Knipset noen bilder, også ble jeg stående og se på fyrverkeriet, og filosofere såklart. For meg var det vanskelig å fatte at det faktisk var nyttårsaften allerede. Og i dag er det er nytt år. Startet nyåret med en alarm som gikk klokken ni, fordi jeg fortsatt iherdig forsøker å tvinge meg tilbake i en slags rutine. I dag er den siste dagen av juleferien min. I morgen byr turen mot sykehuset og jobb. Det blir nok interessant, og mon tro om jeg husker hvordan en jobber etter atten dager fri. Alle tanker om organisering av livet må nok bli forskjøvet til mandagen, tja, hvis jeg klarer å ignorere de så lenge. Hva var det jeg skrev om å bearbeide tankene mine? Vel, kanskje nyttårsforsettene mine skal starte på mandagen. Ja, det tror jeg. Nå skal jeg hvertfall fortsette å lese boken min. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar