onsdag 6. januar 2016

you got me lifted, shifted, higher than the ceiling

Teen Wolf, dere. Å høre introen øker hjertefrekvensen samtidig som det får meg til å føle meg svært tilfreds. Må innrømme at det var litt vanskelig å huske hva som skjedde forrige gang, da sesongslutten for sesong 5a var i august? Men fy søren for en sesongåpning. Vet hvertfall at jeg kommer til å forbli like forvirret til sesongavslutning av sesong 5b. Forrige fredag leste jeg ferdig en bok som heter "Leserne i Broken Wheel anbefaler" av Katarina Bivald. Det var julegaven min fra Marble, som jeg valgte ut selv. Vi stod i bokhandelen og lette etter krimbøker til moren til Marble, da jeg leste baksiden av denne boken: "Alt begynner med en brevveksling mellom to veldig forskjellige kvinner, 28-årige Sara Lindqvist fra Haninge utenfor Stockholm og 65-årige Amy Harris fra Broken Wheel i Iowa. Etter to års utveksling av bøker og tanker om livet bestemmer Sara seg for å besøke Amy. Men da hun kommer til Broken Wheel, er Amy død. Sara står alene igjen, men i Broken Wheel finnes heldigvis også alle menneskene Amy har skrevet om i brevene. Og de har ikke noe annet valg enn å ta hånd om den forvirrede svenske turisten. Sara bestemmer seg for å bli, og for første gang i livet får hun virkelige venner - i motsetning til Mr. Darcy og Bridget Jones - som hjelper henne med å starte en bokhandel med Amys mange bøler. Sara og Broken Wheel blomstrer, det samme gjør kjærligheten, og ingen tør tenke tanken på at Sara snart skal hjem igjen. Da visumet hennes nesten har løpt ut, får innbyggerne i Broken Wheel en fantastisk idè". Det var som å lese mitt drømme "plot", og eneste grunn til at jeg gikk ifra boken selv, var fordi jeg ikke har råd til å bruke penger på alt jeg ønsker meg. Heldigvis fikk jeg den av Marble. Jeg var litt redd for at den skulle være veldig klisje-preget og dårlig utført, ettersom det er enkelt å falle i den fellen når en skal skrive om brevvenner og kjærlighet. Men jeg ble overrasket over hvor mye jeg virkelig likte boken. Skrattlo for meg selv flere ganger, og mine egne dårlige gjenfortellinger til Monchita førte til hennes latter. Det betyr at den er morsom. Jeg viste boken til Kiwi som leste baksiden, og hun sa "jeg vil se filmen" eller noe lignende. Og jeg var enig. Den er perfekt for en film, og jeg håper virkelig at den blir filmatisert. Jeg er ikke en leser i Broken Wheel, men jeg kan absolutt anbefale denne boken. Vurderer nå om jeg faktisk skal begynne å se på en ny tv-serie.. usikker på hvorvidt lurt det er, når jeg egentlig har en rekke ting å tenke på. Prokrastinering, yes! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar