mandag 3. november 2014

by morning, gone was any trace of you. I think I am finally clean

I dag er en av de dagene jeg ikke ønsker å gjøre noe, men samtidig en dag der jeg er nødt til å gjøre alt. På morgenkvisten gikk alarmen min kl. 05:40 som vanlig. I halvsøvne var jeg sikker på at jeg allerede hadde skrudd av alarmen og at lyden måtte stamme fra noe annet merkelig. Etter et par ring innså jeg at det kanskje var alarmen min likevel. Det har vært nok en lang dag med forelesninger, der jeg i noen grad har forsøkt å følge med. Nå får jeg nesten bare regne med at underbevisstheten min har fått med seg alt. På veien til togstasjonen, snakket jeg med min belieber friend om Petter Northug, og jeg måtte stoppe midt i navnet hans. "Petter Nor...", sa jeg, og stirret i distansen mens jeg konsentrerte meg. For tingen er at hjernen min ble litt blank, og jeg tenkte at han kanskje ikke heter Petter likevel. Min belieber friend trodde at jeg hadde sett den nevnte personen, men neida, bare jeg som ikke husket ting som vanlig. Man skulle nesten tro at jeg er i ferd med å utvikle en hukommelse-relatert patologi, eller en hjernesvulst. Men velger å tro at det skyldes lite søvn i stedet. Uansett, jeg måtte spørre min venninne om han virkelig heter Petter, fordi navnet hørtes så fremmed ut i hodet mitt. Nå skal jeg lese igjennom Aftenposten ettersom jeg gav mitt ord til min belieber friend. Forhåpentligvis klarer jeg å skrive et par hundre ord om pårørende til en(da) gruppeoppgave, og lese litt pensum. Planen var også at jeg skulle ta meg en tur til postkontoret og sende avgårde arbeidsavtale og et par skjemaer. Men det høres litt vel optimistisk ut med tanke på tiden. På lørdagsmorgen satt jeg med Marble ved frokostbordet. "Vet du hvilken dag det er i dag?" spurte jeg. Hun tenkte et par sekunder, før hun svarte "lørdag, men det er vel kanskje ikke det svaret du så etter". "Det er lørdag ja, men jeg mente at det er første november!" svarte jeg. Synes det er viktig å påpeke at det er november, hvilket betyr at det er en måned til jule-måneden. Det er også to uker til det nye One Direction albumet kommer ut, hvilket betyr at jeg ikke helt vet når jeg skal begynne med julemusikken i år. Krysser fingre for julestemning til rett tid i år. Nå, derimot, skal jeg først og fremst fokusere på at det er november, og at det er relativt varmt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar