søndag 31. mai 2015

om du ikkje veit korr du ska, så e det hvertfall oss to att i lag

I går kom jeg meg ikke ut av sengen før klokken slo 14:00, så på to episoder av Teen Wolf, og satt og redigerte oppgaven frem til klokken ble 01:00. Ser du den kafferingen i boka? Velbrukte bøker, det er noe av det mest sjarmerende jeg vet om. Kanskje derfor jeg er så stor tilhenger av bibliotek. Jeg våknet i dag og ønsket å lese prosa, så når oppgaven min er innlevert, skal biblioteket besøkes. Jeg har brukt de siste 20 timene av døgnet til å høre på musikk av norske artister, norsk musikk. Kiwi introduserte meg til Du Fortenar Ein Som Meg av Daniel Kvammen for noen uker siden, og i går hørte jeg på den om igjen og om igjen. Det minner meg seine netter, tidlige morgener i hybelen til Kiwi, mens vi delte musikk. Hadde vi levd på 70-tallet hadde vi sikkert utvekslet vinylplater med hverandre. Forleden dag satt jeg ved middagsbordet med Monchita, hun tok en andre porsjon av spagetti mens jeg pratet. "Hvem er Kiwi" spurte hun. Og jeg innså at jeg ikke alltid er klar over når jeg sier hennes faktiske navn eller "Kiwi". Jeg facetimet med Lynx og co rett etter jeg hadde spist litt laks og avokado til frokost. Jeg fikk se begge nevøene mine sammen, og det smelter hjertet. "Han ligne på ej". Det regner ute og jeg drikker utvannet te. Oppgaven min ligger foran meg i papirform. Redigeringene som er blitt gjort for hånd de siste dagene skal overføres til det elektroniske dokumentet, og forhåpentligvis er det alt. I morgen er det juni, hvilket er en måned for nye begynnelser. Det er en måned jeg har gledet meg til; ferdig med bachelor, starten på sommer og masse konserter. Det er også en måned for ny jobb, nye utfordringer. I dag ser jeg lyst på det, og den følelsen får jeg nyte så lenge det varer. Her er et sitat fra "Evig solskinn i et plettfritt sinn" som den heter på norsk. Skulle trodd at hele dette innlegget er dedikert til Kiwi, og kanskje det er det.

"It's gonna be gone soon" 
"I know" 
"What do we do?" 
"Enjoy it". 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar