torsdag 29. mai 2014

All I know is that I love you so, so much that it hurts. Got a tattoo and the pain's alright. Just want a way of keeping you inside

Jeg åpner et gammelt notat og
jeg leser den i en kronologisk rekkefølge: 
8. november 2013 19:09

Kjøtt
Saus
Plate
Saus
Kjøtt
Plater

Jeg åpner et annet
2. januar 2014 14:09
6 timer
Busskort. Dollar
Kilo
Foreleser

Det som ikke gir mening for meg nå, i dag, gav mening for meg da, den 8 november 2013 19:09, eller 2. januar 2014 14:09. Livet mitt er fullt av smånotater skrevet ned på post-it lapper og mobilen. Husk! NB! Viktig! Jeg ser en gammel mann og kvinne stoppe opp foran en busk med blomster. Hun lukter på de, sier de lukter herlig. "Kom, og lukt på de," sier hun til mannen. Han følger straks ordre, og plutselig står de begge der og lukter på blomstrene. Mitt første instinkt er å ta fram kameraet og knipse et bilde av de. Eller skrive det ned i et annet notat. Kanskje det ville blitt noe som: 28. mai 2014 15:39 gammel mann og kvinne lukter på lilla syrin i lag. Det klør i fingrene-- jeg vil så gjerne dokumentere det. En dag, når jeg ikke lenger husker, skal jeg finne frem til disse sporadiske notatene. Som de fem post-it lappene vi sendte til hverandre i klassetimen. Eller det notatet jeg har på pc'n som aldri ser ut til å stoppe å vokse.

22. desember 2013 15:34
Barbera når vi blir seksti!
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar